poniedziałek, 5 marca 2012

Mielony.

Witam, witam. Jako, że nakręcenie wideo-tutoriala okazało się zadaniem znacznie trudniejszym niż myślałem na jego premierę trzeba będzie poczekać jeszcze kilka dni. Mam nadzieję, że uzbroicie się w cierpliwość.
Ściągając setki programów do nagrywania pracy pulpitu straciłem większość mojego owłosienia a pozostała resztka zmieniła kolor na siwy.

Gdy mocno się wkurwiam uleczyć może mnie tylko muzyka. Czym dłużej trwa tym bardziej się uspokajam więc nikogo nie powinno zdziwić, że najchętniej sięgam po DJ sety. Słuchając audycji poznaliście w jakimś stopniu mój gust. Bardzo mi miło zaprezentować dziś krótką rozmowę z człowiekiem o guście podobnym.

Panie i Panowie, oto Mielony.

1. Dlaczego taka muzyka ( Deep Bass Music ) Czym cię zainteresowała ? 

Już od początków szkoły średniej, ok. 7-8 lat temu rozpoczynając swoją zabawę w produkcję muzyki (bo inaczej nie można tego nazwać) chciałem stworzyć utwór w którym to właśnie bass grałby pierwsze skrzypce. Nie słyszałem nigdy wcześniej takiej muzyki jaka chodziła mi po głowie, dlatego próbowałem sam coś wykręcić. Po wielu staraniach jednak się poddałem ponieważ moje umiejętności producenckie daleko odbiegały od tego co chciałem uzyskać. Generalnie porzuciłem ten temat, jednak dziura muzyczna jaką w sobie czułem pozostała. Pewnego dnia - już na studiach, w akademiku u znajomego usłyszałem muzykę której tyle lat poszukiwałem. Od razu wiedziałem, że to jest to. Później dowiedziałem się że był to RSD - Pretty Bright Light i od tamtej pory zatonąłem w poszukiwaniu kawałków oraz stylu odpowiedniego dla mnie. To ta muzyka popchnęła mnie do zakupu gramofonów i kolekcjonowania winyli, ponieważ uważam, że tylko poprzez ten nośnik można uzyskać odpowiedni klimat tej muzyki.

2. Jak długo kolekcjonujesz wałki ? W jakich sklepach się zaopatrujesz w towar ? 

Hmm nie jestem do końca pewien, chyba jakoś 1,5 roku 2 lata? Mam kiepską pamięć. Przez ten czas zakupiłem wiele winyli z czego większość z nich leży teraz odłożone na bok - jest to efekt poszukiwania stylu, próby określenia siebie. Cały czas kupuje winyle, których nawet nie gram - czasem dlatego że zostawiam je na specjalne okazje, a czasem dlatego że po prostu sam nie rozumiem dlaczego je kupiłem ;)

Zaopatrywanie w winyle to bardzo ciekawa sprawa w naszym kraju. Oczywiście w Polsce przoduje sklep mash-up.pl gdzie kupiłem wiele płyt w ramach wspierania polskiego biznesu winylowego ;) Jednak przerzucam się na chemicaluk.com - przede wszystkim jeżeli chodzi o nowości. Gdy mam ochotę na zakup jakiejś perełki do kolekcji wtedy discogs.com. Co do tematu kupna, jak i samych winyli w Polsce jest bardzo wiele do powiedzenia. Generalnie jest mi strasznie głupio gdy przy secie muszę pisać "100% VINYL", ale cóż poradzić, jeżeli nawet przodownicy sceny wywodzący się z tego unikalnego klimatu składają teraz swoje mixtejpy na komputerach, to myślę że jednak z bólem bo z bólem, ale ta adnotacja jest wskazana.

3. Od kiedy grasz ?

Jeżeli chodzi o granie w klubach, to jeszcze nie grałem nigdy - choć bardzo bym chciał, ale chyba nie wiem jak się za to zabrać (nie chcę się nikomu narzucać). W domu gram od kiedy tylko kolekcjonuję, plus na kilku imprezach raczej w gronie znajomych.

4. Czy uważasz, że gramofony i mikser to instrument ? Można go porównać do np. perkusji ?  

Uważam, że tak - nie raz widzi się co ludzie potrafią wyczyniać z gramofonami, a jak już jest ich kilku i robią to na raz tworząc kawałek, jest to świetna sprawa. Jednak dla mnie gramofony są pewnym środkiem przekazu, między mną jako osobą, która chce przekazać ludziom muzykę, a odbiorcami. YouTube zdecydowanie nie wytwarza takiej atmosfery ;)

5. Napisz coś o sobie i podaj wszelkie linki, które chciałbyś udostępnić.  

Jestem Mielony. Poprzez granie spełniam swoje marzenie. Ciężko mówić o sobie, wolę grać muzykę.

Mój facebook: https://www.facebook.com/tenmielony
Soundcloud: http://soundcloud.com/mielony

Strona Segmentu (kiedyś "Segment Pojebów" - długa historia nazwy;)) - kolektyw który utworzyłem ze znajomymi, na początku - jak to często bywa - tak dla zabawy, jednak powoli przekształca się w coś poważniejszego.
Można powiedzieć, że to takie nasze wzajemne kółko adoracji Djów i producentów ;) - daleko nam do profesjonalizmu innych ekip z Polski - ale wolimy to, niż nie robić nic. Segment nie jest ograniczony tylko do głębokiego dubstepu.
Generalnie są w nim ludzie którzy reprezentują cały przekrój muzyki elektronicznej - jest nawet ziomek co przychodzi ze swoim homemade subwooferem jak gram i lutownicą gdyby jego również homemade wzmacniacz nagle nawalił :D

facebook: https://www.facebook.com/segmentpojebow
soundcloud (tutaj są zamieszczone produkcje uolota i zordona) - http://soundcloud.com/segmentmusic



1 komentarz:

  1. Mielony propsy i oby tak dalej :D Dzięki za wspomnienie o nas, małych żuczkach (tudzież żoczkach) z drużyny :)

    OdpowiedzUsuń